Początki

W 1912 roku Georges Libéron przejmuje fabrykę farb i pozłot do drewna przy ulicy Saint-Denis w Paryżu. Dzięki tej lokalizacji jego klientami stają się głównie stolarze, artyści i złotnicy. Wraz z nadejściem druku offsetowego zapotrzebowanie na kolorowe lakiery i barwniki zmniejsza się. Georges Libéron poszerza wówczas swoją ofertę, wprowadzając produkty do pielęgnacji mebli. Jego pierwsze pasty woskowe nadają drewnu niezrównany połysk, spełniając jednocześnie surowe normy czystości narzucane przez higienistów epoki. Nowe woski, zarówno w formie płynnej jak i w kremie znacznie ułatwiają pielęgnację podłóg i mebli. Pasta „O.K” staje się cudownym, bezkonkurencyjnym środkiem do ochrony wszelkiego rodzaju powierzchni. Zainteresowanie tym środkiem skłania Georgesa Libéron do opracowania nowych formuł do pielęgnacji mebli.

 

Lata 50-te

Postęp naukowy i technologia wspierają rozwój środków czyszczących i pielęgnacyjnych przeznaczonych dla gospodarstw domowych. Większa siła zakupowa Francuzów pozwala na wkroczenie do ich mieszkań profesjonalnych projektantów wnętrz. Tradycyjne wyposażenie mieszkań zostaje uzupełnione o aluminium, szkło, plastik. Mieszkania są pełne żywych kolorów i wymagają innej niż dotychczas pielęgnacji. Produkty Libéron zdobywają serca Pań domu, oferując im produkty wygodne i proste w użyciu, dostosowane do nowoczesnych powierzchni.

Zostaje także wprowadzony na rynek Wosk barwiący Black, będący do dziś jednym z flagowych produktów marki.

 

 

Lata 80-te

W latach 70 zaczyna coraz bardziej rośnie popularność majsterkowania. Z początku było ono synonimem ciężkiej pracy i finansowej konieczności, ograniczało się głownie do napraw. Z początkiem lat 80 zmienia się sposób patrzenia na mieszkanie: jest ono miejscem spotkań i wspólnego biesiadowania. Majsterkowanie staje się rozrywką wszystkich klas społecznych, zarówno mężczyzn jak i kobiet.

Targi staroci i sklepy z antykami rosną jak grzyby po deszczu, rozwija się moda na odnawianie i nadawanie starym meblom nowego wyglądu. Libéron wprowadza produkty, które pozwalają ozdabiać meble zgodnie z własnymi wyobrażaniem i osobowością. Powstają także produkty Bloom, pozwalające na nowoczesną dekorację mebli.